Czas: 14 dni, uczestnicy 4-10 osób

Termin: 8-21 maja 2013

Cena: 5700 USD kierowca, za pasażera dodatkowo 3700 USD
/przy płatności w PLN obowiązuje kurs sprzedaży NBP w dniu zawarcia umowy/

Oferta specjalna dla grup zorganizowanych:
Ilość osób 8 i więcej – rabat 6%

Organizator zapewnia: Przelot w obie strony na trasie Berlin-San Diego, Seattle-Berlin, odbiór z lotniska i przewóz na lotnisko, noclegi na trasie wycieczki, wynajęcie motocykla, przejazdy komunikacją w San Francisco, noclegi w motelach oraz hotelach, ubezpieczenie OC, KL i NNW, opiekę doświadczonego przewodnika.

W cenę wyprawy nie jest wliczone paliwo tankowane przez uczestników(170USD) oraz wyżywienie.

San Francisco

San Francisco jest wyjątkowym i zapierającym dech w piersiach miastem. Od słynnej ikony, mostu Golden Gate po wykwintne galerie sztuki jak MOMA (Museum Of Modern Art), miasto szczyci się bezkonkurencyjnością atrakcji turystycznych, muzeów, oraz unikalnych dzielnic takich jak Chinatown czy Castro, największej…

 

Plan wyprawy:

Dzień 1

Spotkanie na lotnisku Tegel w Berlinie, wylot do San Diego w Kalifornii, odbiór z lotniska i zakwaterowanie w hotelu. Czas wolny na odpoczynek i aklimatyzację czasową.

Dzień 2

Wyjazd do wypożyczalni i odbiór wcześniej wybranego modelu motocykla, pakowanie, przygotowania do wyjazdu, wieczorem kolacja w restauracji i omówienie trasy wycieczki. Nocleg w hotelu.

Dzień 3

San Diego – Los Angeles/Long Beach

200km

Wyjazd z hotelu w godzinach porannych w kierunku Los Angeles. Wyjeżdżając z San Diego pojedziemy lokalną drogą, która wzdłuż plaż Mission Beach i Pacific Beach prowadzi do La Jolla – enklawy bogaczy słynącej z pięknego centrum nazywanego przez miejscowych „Village” (wsią). Następnie wjedziemy na Soledad Mountain, skąd rozciąga się wspaniały widok na San Diego i całą okolicę. Dalej skierujemy się na północ widokową drogą „Torrey Pines Scenic Drive”, która przebiega nad samym brzegiem oceanu. Okolice te to ulubione miejsce dla paralotniarzy. Tutaj po raz pierwszy napotkamy znaki informujące o tym, że znajdujemy się na „Historic Route 101”. Dojazd do Oceanside i lunch w historycznej restauracji „101 Cafe” z 1928r. Następnie drogą Old Pacific Highway pojedziemy do San Juan Capistrano, gdzie znajduje się słynna, siódma spośród 21 założonych przez franciszkanów pod koniec XVIII wieku misji. W Long Beach, gdzie zostaniemy na noc, odwiedzimy sławny transatlantyk Queen Mary. Nocleg w hotelu.

Dzień 4

Long Beach – Morro Bay

380km

Przed opuszczeniem Long Beach udamy się na krótką wycieczkę do portu, gdzie przycumowany jest sławny transatlantyk Queen Mary. Zwiedzanie zajmie nam godzinę i ruszymy Highway 1 w stronę Malibu. Znajduje się tutaj Adamson House. Bogato zdobiona rezydencja, wyłożona kafelkami w perskim stylu i wspaniale urządzonymi wnętrzami to wizytówka Malibu. Dom położony jest obok jednej z najpiękniejszych plaż Południowej Kalifornii a malownicza trasa prowadząca do tego miejsca dostarczy nam niesamowitych wrażeń. Dalej Highway 1 prowadzi do Santa Barbara, miasta ze śródziemnomorską architekturą oraz wspaniałą Santa Barbara Mission, nazywaną „królową misji” i uważaną za najpiękniejszą w całym stanie. Lunch zjemy w jednej z restauracji przy uroczej, brukowanej uliczce El Paseo, położonej w najstarszej części miasta. Z Santa Barbara pojedziemy w kierunku San Francisco. Dzisiejszy dzień zakończymy w miejscowości Morro Bay. Nocleg w hotelu.

Dzień 5

Morro Bay – San Francisco

385km

Opuszczamy Morro Bay i kierujemy się dalej na północ wzdłuż wybrzeża. Miniemy piękne miasteczko Cayucos za którym ocean zniknie nam z oczu by znów pojawić się po 25 kilometrach w Cambrii. Od tej chwili mamy do pokonania 151 kilometrowy odcinek wybrzeża nazywany Big Sur. Po prawej stronie towarzyszyć nam będą strome, zarośnięte zbocza gór Santa Lucia Range a po lewej spieniony ocean, co chwila zmieniający swój kolor. Poruszać się będziemy wąską, dwupasmową drogą oddzielającą góry od Pacyfiku, która dostarczy nam niezapomnianych wrażeń. Będzie też chłodniej niż na pozostałych odcinkach dzisiejszej drogi, więc niewykluczone będą ciepłe ubrania Na odpoczynek i lunch zatrzymamy się w restauracji przy punkcie widokowym skąd podziwiać można wspaniały krajobraz wybrzeża. Za Big Sur Village, maleńkiej mieścinie z paroma sklepami dojedziemy do Bixby Bridge. Oddany do użytku w 1932 roku most od razu został okrzyknięty cudem techniki. Spina strome zbocza kanionu Bixby i często spowity jest mgłą. Za Big Sur wjedziemy na półwysep Monterey, skąd Highway 1 prowadzi do Castorville, nazywanego światową stolicą karczochów. Zatrzymamy się w restauracji Giant Artichoke, gdzie spróbować można pysznych, smażonych w głębokim oleju liści tego warzywa. Następnie droga prowadzi przez Zatokę Półksiężyca(Half Moon Bay), gdzie zjeżdżają surferzy z całego świata by ujeżdżać ogromne, 12m wysokości fale atakujące wybrzeże. Dojazd do San Francisco i nocleg w hotelu turystycznym.

Dzień 6-7

San Francisco

W programie zwiedzanie:

Fisherman’s Wharf – Nabrzeże Rybaków, to jedna z największych atrakcji turystycznych San Francisco. Rozwinęło się w czasach Gorączki Złota i służyło jako baza wypadowa do połowów krabów. Dziś, choć nadal spełnia swoją funkcję, oblepione jest dziesiątkami restauracji i kafejek.

Następnie popłyniemy promem na wyspę Alcatraz – zakład karny działał tu od lat 30. do lat 60. XX w. a jednym z pierwszych osadzonych był Al Capone. Oficjalnie więzienie zamknięto w 1963 r. ponieważ koszty jego modernizacji okazały się zbyt wysokie.

Po powrocie do miasta udamy się na Telegraph Hill, skąd rozciąga się wspaniały widok na zatokę San Francisco. Na samym szczycie wzgórza stoi Coit Tower, jeden z symboli miasta, wieża wzniesiona w 1933 roku jest jednym z najbardziej znanych budynków w mieście. Telegraph Hill, za sprawą stromych uliczek z kolorową, wiktoriańską zabudową nazywane jest także sercem San Francisco.

Kolejny punkt zwiedzania to Russian Hill. Swoją nazwę wzgórze zawdzięcza rosyjskim handlarzom futer osiedlającym się tu w XIX w. Dziś to jedna z najdroższych dzielnic San Francisco ze słynną Lombard Street, znaną z wielu filmów i nazywaną najbardziej krętą ulicą świata.

Drugi dzień rozpoczniemy w Parku Narodowym Presidio, byłej bazie wojskowej, skąd podziwiać będziemy most Golden Gate. Swoją sławę zawdzięcza on przede wszystkim okazałym rozmiarom, wspaniałej konstrukcji oraz widokom jakie można z niego podziwiać.

Następnie tradycyjnym, odkrytym tramwajem linowym udamy się na przejażdżkę po stromych wzgórzach Russian Hill a także kilku najpiękniejszych ulicach miasta. Tramwajem dojedziemy także do Chinatown, dzielnicy której ominąć nie można, ponieważ należy do najstarszych chińskich dzielnic w Ameryce Północnej. Tętniąca życiem obfituje w orientalne restauracje i dziesiątki straganów.

Dalej udamy się do Financial District (dzielnicy finansowej), gdzie wśród wspaniałych wieżowców, najbardziej charakterystyczny jest Transamerica Pyramid. Liczący 48 pięter jest najwyższym drapaczem chmur w mieście.

Dzień zakończymy na Alamo Square, w miejscu skąd podziwiać można jeden z najpiękniejszych widoków w mieście. Seven Sisters (siedem sióstr), wspaniałe wiktoriańskie domy kontra nowoczesne wieżowce Financial District.

Dzień 8

San Francisco – Westport

308km

Wyjazd z miasta w godzinach porannych. Highway 1 prowadzi przez Golden State Park oraz most Golden Gate, który przecina cieśninę o tej samej nazwie. Zaraz za mostem zatrzymamy się na krótki postój i obowiązkową sesję fotograficzną. Dalej drogą wijącą się przez hrabstwo Marin dojedziemy do Zatoki Bodega w okolicach której Alfred Hitchcock nakręcił słynne „Ptaki”. Nie przypadkowo wybrał właśnie to miejsce, ponieważ jest ich tutaj setki tysięcy, w sumie kilkaset gatunków. Od tego momentu zaczyna się kolejny odcinek Highway 1 obfitujący w spektakularne widoki. W okolicach Jenner przejedziemy przez rzekę Russian wpadającą w tym miejscu do oceanu. Dalej trasa wije się wspaniałymi serpentynami przez kaniony i wąwozy oraz mosty spinające ich krawędzie. Na krótki odpoczynek zatrzymamy się w Forcie Ross. Otoczona palisadą i naszpikowana działami osada zamieszkana była przez XIX wiecznych traperów, rosyjskich imigrantów, utrzymujących się z polowań na wydry. Następnie droga opada nad samo wybrzeże by po chwili znów piąć się w górę. Okolica ta obfituje we wspaniałe rancha i luksusowe kurorty takie jak Sea Ranch, które jest popularnym miejscem ślubów. Nad sam ocean dojedziemy w Point Arena Lighthose, gdzie znajduje się zabytkowa latarnia morska. Jest to jedno z najpiękniejszych miejsc na kalifornijskim wybrzeżu. Na lunch zatrzymamy się w malowniczym miasteczku Albion, gdzie skosztujemy lokalnej, kalifornijskiej kuchni. Następnie trasa biegnie przez Van Damme State Park, w którym ocean od drogi oddziela „skarlały las” z charakterystycznymi, niewyrośniętymi sosnami i cyprysami. Podziwiając wspaniałe widoki dojedziemy do Mendocino. Jest to malownicza miejscowość, wpisana do krajowego rejestru zabytków, założona przez wielorybników z Nowej Anglii w XIXw. Dojazd do Westport, nocleg w motelu.

Dzień 9

Westport – Crescent City

328km

Droga z Westport na północ to ostatnie 40 km wąskiej i krętej Highway 1. W miejscowości Leggett Highway 1 łączy się z US 101, która biegnie dalej na północ w stronę granicy z Kanadą. Przed miejscowością Phillipsville, po przejechaniu 50 km skręcimy z US 101 na boczną drogę nr 254 zwaną Aleją Gigantów. Droga zawdzięcza swą nazwę ogromnym sekwojom rosnącym w tych okolicach. Te wspaniałe drzewa osiągają tu wysokość 91 m a ich średnica dochodzi nawet do 6 m. Około 20 km dalej znajduje się nie lada atrakcja, miejsce o nazwie Drive-Thru Tree, czyli drzewo tak wielkie, że można przez nie przejechać. Cała trasa liczy niecałe 50km i obfituje we wspaniałe widoki oraz mnóstwo zakrętów. Przed Stafford znów wjedziemy na US 101 w kierunku Eureki. To idealne miejsce na krótki postój i lunch, który zjemy w historycznej garkuchni dla drwali, działającej tu nieprzerwanie od 1890 roku. W Samoa Cookhouse mieści się także małe muzeum prezentujące eksponaty z życia drwali i ich rodzin. Wśród wielu atrakcji jakie oferuje miasto niewątpliwie największą jest Carson Mansion, jeden z najpiękniejszych wiktoriańskich domów w Kalifornii. Za Eureką Highway 1 znów oddziela się od US 101 i wiedzie nad samym oceanem przez Trinidad, malowniczo położoną na nadmorskich klifach miejscowość. Jest to przepiękny, 32 kilometrowy odcinek drogi o nazwie Trinidad Scenic Drive. Przed ponownym wjazdem na US 101 odwiedzimy miejsce zwane Wedding Rock (skała zaślubin), gdzie przy ogłuszającym huku fal oceanu pary przyrzekają sobie wierność. Na miejscowym parkingu Steven Spielberg nakręcił kilka scen Parku Jurajskiego. Dalej US 101 pojedziemy przez Orick do Crescent City. Trasa wiedzie przez Redwood National Park, krainę sekwoi, najwyższych drzew na świecie które dorastają tutaj do 110 m. Dojazd do Crescent City. Nocleg w hotelu.

Dzień 10

Crescent City – Newport

370km

Wyjazd z Crescent City w godzinach porannych. Do pierwszego miasta w stanie Oregon, Brookings, dojedziemy po 40 km. Od tej chwili US 101 oznakowana będzie jako Pacific Coast Scenic Highway i dostarczy nam niezrównanych widoków i niezapomnianych wrażeń. Kilkanaście kilometrów za Brookings przejedziemy przez najwyższy most w Oregonie, liczący 105m wysokości Thomas Creek Bridge. Dalej droga zrównuje się z oceanem a między szosą a plażą rozciąga się pas mokradeł. Z oceanu sterczą oblepione mchem i porostami skały. Kolejną miejscowością na trasie jest Port Oxford, najdalej na zachód wysunięta miejscowość w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych. W tym punkcie US 101 oddala się w głąb lądu, przez blisko 160 km nie ujrzymy oceanu. Kolejne miejscowości jak np. Langois usytuowane są we wspaniałych,wiejskich krajobrazach a przy drogach pasą się krowy i owce. W Bandon zajrzymy do sklepów z rzemiosłem i skierujemy się dalej do North Bend. Zaraz za miastem zaczyna się Oregon Dunes National Recreation Area – długi na 64 km pas wydm z których najwyższe mierzą po kilkadziesiąt metrów i są najwyższymi piaszczystymi wydmami w Ameryce Północnej. W Newport gdzie zostaniemy na noc zwiedzimy zabytkową dzielnicę ze starymi tawernami oraz portem pełnym rybackich łodzi. Nocleg w hotelu.

Dzień 11

Newport – Aberdeen

340km

Jeszcze w Newport skręcimy w stronę oceanu by odwiedzić zbudowaną w 1873 roku latarnię morską Yaquina Head Lighthouse. Malowniczo usytuowana latarnia jest miejscem często odwiedzanym przez turystów oraz fotografów. Kilka kilometrów dalej odwiedzimy kolejne fascynujące miejsce. Devil’s Punchbowl to kamienna niecka, która w czasie przypływu z sykiem napełnia się spienioną morska wodą. Za Lincoln City droga znów oddala się od oceanu i przez kilkanaście kilometrów biegnie wśród pastwisk na których wypasane są krowy. Za Cloverdale wjedziemy do „pachnącego lasu” Siuslaw National Forest z najwyższym szczytem Mount Hebo(911m). Następnie dojedziemy do Tillamook gdzie odwiedzimy Blimp Hangar Air Museum. W ogromnym drewnianym hangarze, największej drewnianej konstrukcji na świecie, mieści się jeden z najlepszych zbiorów w Ameryce ponad 30 odrestaurowanych samolotów z okresu II wojny światowej. Lunch zjemy także w hangarze, w urządzonej tu miłej kawiarni w stylu lat 40. Z Tillamook ruszymy w stronę Astorii. Miasto położone jest u ujścia do oceanu potężnej rzeki Columbia. Odwiedzimy tutaj Astoria Column, liczącą 28m wysokości wieżę wybudowaną w 1926 roku min. przez prawnuczka założyciela miasta. Z wieży rozciąga się imponujący widok na rzekę Columbia. Wyjeżdżając z miasta US 101 prowadzi przez wspaniały Astoria-Megler Bridge, najdłuższy kratownicowy most w Ameryce Północnej. Na moście przekroczymy granicę Oregonu ze stanem Waszyngton. Dalej droga prowadzi do Raymond i Aberdeen wijąc się wśród pięknych, sosnowych oraz mieszanych lasów. Nocleg w hotelu w Aberdeen.

Dzień 12

Aberdeen – Półwysep Olimpijski/Seattle

395km

Ostatni etap naszej podróży prowadzi przez przepiękny półwysep Olympic. US 101 wije się najpierw przez wzgórza i lasy parku Olympic National Forest. Po 70 km dojedziemy do Amanda Park, nad przepięknym jeziorem Quinault, gdzie chwilę odpoczniemy podziwiając fenomenalne widoki. Następnie trasa prowadzi znów w stronę wybrzeża oceanu, okrążając Olympic Mountains, których szczyty pokryte są śniegiem przez cały rok. Po 60 km dojedziemy do miejsca o nazwie Ruby Beach. Tutaj, w przepięknej zatoce, ostatni raz zobaczymy Pacyfik. Za Ruby Beach US 101 oddala się od oceanu i biegnie przez prastare, deszczowe lasy do Forks. Jadąc dalej miniemy Sappho i Port Angeles, wielkie ośrodki przemysłu drzewnego o czym świadczą łyse zbocza gór. Pomiędzy nimi, w otoczeniu gór, droga prowadzi tuż nad brzegiem krystalicznie czystego jeziora Crescent leżącego w obrębie parku narodowego. Stąd mamy już około 150 km do Seattle. Kilka kilometrów za Discovery Bay skręcimy z US 101 na drogę stanową 104 prowadzącą przez most pontonowy Hood Canal Bridge. Most łączy półwysep Olympic z półwyspem Kitsap i jest trzecim pod względem długości tego typu mostem na świecie(2398m). Dalej drogą nr 3 i 305 dojedziemy na wyspę Brainbridge Island. Stąd promem popłyniemy w 35 minutowy rejs do Seattle. Dojazd i zakwaterowanie w hotelu.

Dzień 13

Seattle

W programie zwiedzanie:

Pike Place Market

Zwiedzanie rozpoczniemy od wizyty na Pike Place Market, którego historia sięga początków XXw. Kiedy 17 sierpnia 1907 roku ośmiu rolników przywiozło wozami swoje produkty na róg First Avenue i Pike Street. Zostali oni osaczeni przez 10tys. klientów chętnych na zakup towarów, do godziny 11.00 cały towar został wyprzedany. Większość ludzi wróciła tego dnia do domów z pustymi rękami jednak wydarzenie dało nadzieję na rozwój Targu. Pod koniec 1907 roku powstał tutaj pierwszy budynek targowy z przestrzenią maksymalnie wypełnioną handlującymi. Sto lat później, Pike Place Market rozpoznawany jest na całym świecie jako pionierski rynek targowy w Ameryce, swoje siedziby ma tutaj ponad 200 przedsiębiorstw handlowych, 190 rzemieślników i około setki farmerów wynajmujących miejsca targowe. Pike Place Market zachował bardzo wiele z pierwotnego wyglądu i przyciąga 10mln turystów rocznie.

Pioneer Square

Z Pike Place Market udamy się na spacer na Pioneer Square. Jest to najstarsza część miasta z XIX-wieczną zabudową, która słynie z dobrych sklepów i restauracji. Obecnie Pioneer Square jest wpisana do Krajowego Rejestru miejsc o znaczeniu historycznym i chroniona jako zabytkowa dzielnica. Serce dzielnicy to obszar pomiędzy Cherry Street na północy, 2nd Avenue na wschód, Alaskan Way na zachód i King Street na południe.

Wieża Space Needle

Jak głosi hasło przewodnie jest to „jedyne miejsce w którym zobaczyć można każde miejsce w Seattle”. Jadąc na górę zobaczymy wody cieśniny Puget, szczyt Mount Rainier (4020mnpm) – wulkan w parku Narodowym Mount Rainier, jednocześnie najwyższy szczyt Gór Kaskadowych. Patrząc na zachód rozciąga się wspaniały widok na Park Narodowy Olympic. W samym mieście zaś ujrzymy wieżowce wyglądające z tej perspektywy jak gigantyczne klocki lego. Wieża Space Needle jest częścią imponującego kompleksu Pacific Science Center (centrum nauki).

Sławne groby

Kilka ulic od centrum miasta znajduje się Lake View Cemetary. Położona na szczycie Capitol Hill, ta piękna nekropolia założona została 16 października 1872 roku, zaledwie siedem lat po wojnie secesyjnej. Wśród wielu znanych osobistości z życia miasta spoczywają tu Bruce Lee oraz jego syn Brandon. Następnie pojedziemy na Renton’s Greenwood Cemetary gdzie w 1970 roku pochowany został legendarny gitarzysta Jimi Hendrix. Wkrótce potem jego szczątki zostały przeniesione do 30-metrowego pomnika, granitowej kopuły wspartej przez trzy perłowo-szare kolumny z marmuru.

Wieczorem pożegnalna kolacja w restauracji. Nocleg w hotelu.

Dzień 14

Wylot z Seattle. Przylot do Berlina. Zakończenie wyprawy.