Czas: 17 dni, uczestnicy: 4-8 osób

Dystans: ponad 5tys km

Do wyboru motocykle:

BMW F 650 GS Sertao/Dakar
BMW F 650 GS TWIN
BMW F 700 GS
BMW F 800 GS
BMW R 1200 GS

Terminy wycieczek:

marzec 2015
październik 2015

Cena: 16800 PLN + 1800 EUR kierowca,  7700 PLN + 600 EUR pasażer

Organizator zapewnia: Przelot w obie strony na trasie Warszawa-Melbourne, odbiór z lotniska i transfer na lotnisko, noclegi na trasie wycieczki, wynajęcie motocykla, asystę samochodu serwisowego na całej trasie wyprawy, ubezpieczenie OC, KL  i NNW, opiekę doświadczonego przewodnika.

W cenę wyprawy nie jest wliczone paliwo tankowane przez uczestników(450AUD) oraz wyżywienie.

Australia

Można by rzec bezludny kontynent. Choć powierzchniowo niewiele mniejsza od Europy, zamieszkana jest przez niespełna 23 miliony ludzi. Nazwa pochodzi od łacińskiego określenia „Terra Australis” oznaczającego „Ziemię Południową”, używanego przez dawnych Europejczyków do nazwania odkrytego właśnie lądu. A ląd to wyjątkowy…..

Czytaj pełny opis wyprawy…

Plan wyprawy

Dzień 1

Zbiórka na lotnisku w Warszawie, wylot do Australii.

Dzień 2

Przylot do Melbourne, stolicy stanu Wiktoria. Zakwaterowanie w hotelu. Wieczorem kolacja w restauracji. Nocleg w hotelu.

Dzień 3 – 210 km

Rano odbiór motocykli i zakup prowiantu na wyprawę. Pakowanie ekwipunku do samochodu serwisowego, który będzie nam towarzyszył na trasie wyprawy. Po południu wyjazd w kierunku południowo-zachodnim autostradą M1. Po minięciu miasta Geelong wjazd na widokową Great Ocean Road, która prowadzi brzegiem Oceanu Indyjskiego, w tej części zwanym również Południowym. Wjazd do Parku Narodowego „Great Otway”. Postój w nadmorskim kurorcie Apollo Bay. Dojazd na przylądek Cape Otway. Nocleg na campingu wśród misi koala.

Dzień 4 – 350 km

Dalszy przejazd Great Ocean Road w kierunku zachodnim. Tym razem pokonamy najbardziej malowniczy fragment tej trasy. Fantastyczne widoki na skaliste klify i uderzające o nie fale. Postoje w widokowych miejscach m.in. wśród wystających z oceanu „12 Apostołów” (skał będących wizytówką tej części Australii), przy wąwozie Loch Ard i zarwanym raptem kilkanaście lat temu skalnym moście London Bridge. Następnie długi przejazd przez typowo rolniczą część Wiktorii. Odpoczynek w nadmorskiej miejscowości Portland. Wieczorem dojazd malowniczą drogą do miejscowości Nelson. Nocleg na campingu.

Dzień 5 – 450 km

Wjazd do Australii Południowej. Całodniowy przejazd widokową Princes Highway do Adelajdy. Po drodze postój w sympatycznych miasteczkach nadmorskich Beachport i Kingston. Tuż przed Adelajdą przetniemy rzekę Murray w Murray Bridge, a ostatni odcinek trasy przejedziemy prawdziwą dwupasmową autostradą. Nocleg w hotelu w Adelajdzie.

Dzień 6 – 310 km

Od rana zwiedzanie Adelajdy. Wizyta na lokalnym markecie, w China Town, spacer po Placu Zwycięstwa i wzdłuż ulicy Króla Williama. Uzupełnienie zapasów żywnościowych przed dalszą trasą. Następnie przejazd na północ do miejscowości Port Augusta, gdzie kończy się cywilizacja a zaczyna „outback”. Nocleg na campingu.

Dzień 7  – 530 km

Wjazd na słynną Stuart Highway, asfaltową drogę przecinającą pustynny środek Australii z północy na południe. Przejazd w kierunku północnym do miejscowości Coober Pedy znajdującej się na pustyni i znanej z wydobycia najcenniejszych i najdroższych na świecie opali. Okolice Coober Pedy posłużyły również jako plener producentom filmu Mad Max. Od tej pory typowym widokiem na dłuższy czas stanie się równinna po horyzont pustynia pełna słonych, wyschniętych jezior, a niewielkie osady ludzkie będziemy spotykać sporadycznie. W miarę możliwości dojazd do miasta i nocleg w hotelu.

Dzień 8 – 420 km

Dalszy przejazd pustynną Stuart Highway do miejscowości Kulgera znajdującej się już na terenie Terytorium Północnego. Droga prowadzi przez zupełne pustkowia, gdzie na odcinku ponad 400 km spotkamy zaledwie dwie niewielkie miejscowości. Stuart Highway jest jedną z głównych dróg tranzytowych w Australii, a w pełni wyasfaltowana została dopiero w połowie lat 80-tych XX wieku. Nocleg na campingu w Kulgerze.

Dzień 9 – 320 km

Przejazd do Parku Narodowego „Uluru – Kata Tjuta”. Po osiągnięciu miejscowości Erldunda zjedziemy z głównej Stuart Highway na zachód, by do miejscowości Yulara dotrzeć już po Lasseter Highway. Po wjeździe do parku narodowego spacer do podnóża Uluru, symbolu Australii i świętej góry Aborygenów. Na kolację stek z mięsa kangura. Nocleg na campingu w Yulara.

Dzień 10 – 500 km

Przejazd powrotny znaną już drogą do miejscowości Marla w Australii Południowej. Nocleg na campingu.

Dzień 11 – 410 km

Wjazd na słynny Oodnadatta Track, szutrową drogę prowadzącą przez pustynne i odludne tereny Australii Południowej. Szutrowe drogi w Australii charakteryzuje dobre utrzymanie i równa powierzchnia co umożliwia rozwijanie dużych prędkości. Jedyną przeszkodą mogą być silne opady deszczu, które niekiedy wyłączają je z użytkowania. Postój w miejscowości Oodnadatta w połowie odcinka. Wieczorem dotarcie do drugiej osady znajdującej się na szlaku William Creek. Nocleg na campingu.

Dzień 12 – 320 km

Dalszy przejazd Oodnadatta Track do miejscowości Marree, a następnie drogą o podobnej nawierzchni do Leigh Creek. Po drodze postój przy słonym jeziorze Eyre Południowe i źródłach Coward. Nocleg na campingu w Leigh Creek.

Dzień 13 – 400 km

Koniec z szutrem. Wjazd na asfaltową drogę numer B83. Przejazd na południe do miejscowości Burra. Po drodze postój w Parku Narodowym „Flinders Ranges”. Nocleg na campingu w Burra.

Dzień 14 – 410 km

Przejazd w kierunki wschodnim. Po dotarciu do miejscowości Waikerie wjazd na Sturt Highway. Przejazd wzdłuż rzeki Murray, najdłuższej i największej rzeki w Australii. Po drodze postoje w miastach Renmark i Mildura. Nocleg na campingu w miejscowości Robinvale tuż nad rzeką już w stanie Wiktoria.

Dzień 15 – 260 km

Dalszy przejazd doliną rzeki Murray. Trasa poprowadzi widokową Murray Valley Highway. Liczne postoje nad rzeką i jeziorami. Nocleg w hotelu w mieście Echuca.

Dzień 16 – 210 km

Przejazd powrotny do Melbourne. Zwiedzanie miasta. Wieczorem wylot do Polski.

Dzień 17

Przylot do Warszawy.